Ga naar de inhoud

Welkom bij ZekerArbo.

Volmachten

Klaar voor de start? Go! Wij helpen je graag om jouw medewerkers gezond en inzetbaar te houden. Je vindt op deze pagina alle belangrijke informatie om een goede start te geven aan onze samenwerking.

Start hier
Het serviceteam
Preventief Spreekuur
Proces bij Verzuimmelding
Spreekuurconsulten
Online portalen
Wet verbetering Poortwachter
Poortwachtergarantie
RI&E
Facturering

Start hier

Wat goed dat je voor ons hebt gekozen. We staan klaar om samen met jou en je team te bouwen aan een energieke, vitale organisatie. Ons doel? Minder verzuim, meer productiviteit en een werkplek die écht werkt voor iedereen. Oftewel: Functioneren in de Toekomst (FiT), volledig afgestemd op jouw bedrijf. Samen zetten we de schouders eronder, zodat iedereen sterker aan het werk kan.

Het Serviceteam

Voor jouw bedrijf staat er een multidisciplinair team van professionals klaar. Het serviceteam bestaat uit een inzetbaarheidscoach, praktijkondersteuner bedrijfsarts (POB), bedrijfsarts en klantassistent. Samen brengen we de behoefte op het gebied van gezondheid en vitaliteit van je organisatie in kaart en op welke wijze we dit verder kunnen optimaliseren.

👉 Je vaste inzetbaarheidscoach* is het eerste aanspreekpunt voor alle vragen over de dienstverlening. Wil je alvast zien wie je inzetbaarheidscoach is, kijk dan op je contactkaart. Daar vind je ook hoe je hem of haar kunt bereiken.

*De kosten voor de inzetbaarheidscoach zijn inbegrepen bij MKB FiT Basis+, Compleet, Premium en Excellent

👉 Onze klantassistenten staan voor je klaar voor vragen over de planning van spreekuren en het maken van afspraken met je inzetbaarheidscoach. Ook kan je bij hen terecht met vragen over onze portalen ZekerArbo online en Mijn ZekerArbo. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur.  

👉 Onze Vertrouwenspersoon staat voor je klaar. Of het nu gaat om ongewenst gedrag of een integriteitskwestie, je kunt bij ons terecht. We bieden een luisterend oor, denken met je mee en helpen je bij het zetten van eventuele vervolgstappen.

Preventief Spreekuur

Tijdens het Preventief Spreekuur kunnen medewerkers in gesprek gaan met de bedrijfsarts of praktijkondersteuner over hun gezondheid in relatie tot werk. Denk bijvoorbeeld aan medewerkers die moeite hebben met de werkbelasting door een chronische aandoening, of medewerkers die na een ziekteperiode weer aan de slag zijn gegaan, maar merken dat het allemaal toch wat zwaarder valt dan verwacht.

Hoe werkt het?
Het spreekuur vindt bij voorkeur digitaal plaats. Zo kunnen je medewerkers vanuit hun vertrouwde omgeving in gesprek gaan, zonder dat ze naar een locatie hoeven te reizen. Mocht het toch beter zijn om een fysiek consult te doen, dan kan dit altijd in overleg worden geregeld. De bedrijfsarts of praktijkondersteuner maakt hierin een zorgvuldige afweging.

Maak het bekend onder je team
Deel deze link met je medewerkers en moedig hen aan om bij twijfel of zorgen gebruik te maken van het Preventief Spreekuur. Zo houd je jouw team vitaal en betrokken, en voorkom je dat kleine klachten grote problemen worden.

Het proces bij een verzuimmelding

Is één van je medewerkers ziek? Meld dit dan zo snel mogelijk via je verzekeraar of volmacht. Kort nadat de verzuimmelding binnen is, krijgen zowel jij als de medewerker een korte digitale vragenlijst. Hiermee krijgen we direct inzicht in de situatie: gaat het om een kort ziekbed of is er kans op langdurig verzuim?

Met deze informatie zorgen wij ervoor dat we precies de juiste stappen zetten. Is je medewerker binnen een paar dagen weer terug? Dan laten we het proces verder aan jullie. Maar als we merken dat er meer aan de hand is, kunnen we tijdig ingrijpen om langdurig verzuim te voorkomen of te beperken. Zo pakken we verzuim snel en effectief aan, zonder onnodige acties.

Heb je vragen over een verzuimmelding of wil je sparren over de juiste aanpak? Dan kun je altijd contact opnemen met je vaste aanspreekpunt van het serviceteam. Zij staan voor je klaar met advies en ondersteuning.

Bij langer verzuim helpen wij jou verder
Blijkt het verzuim toch langer te duren? Dan staan onze professionals klaar om te ondersteunen in het herstelproces. De inzetbaarheidscoach neemt dan contact met je op om samen te bekijken welke begeleiding en coaching nodig zijn. Op die manier werken we samen aan een snel en succesvol herstel, zodat jouw medewerker weer goed aan de slag kan.

Spreekuurconsulten

Moet jouw medewerker op consult komen bij één van onze professionals? Dan krijgt hij of zij automatisch een uitnodiging via de mail. We doen het spreekuur bij voorkeur via beeldbellen, tenzij de situatie om een fysieke afspraak vraagt. Dit wordt zorgvuldig beoordeeld door onze professionals.

De uitnodiging bevat alle details: tijdstip, locatie (indien van toepassing) en de praktische instructies. Houd er wel rekening mee dat een spreekuur soms kan uitlopen. Daardoor kan het voorkomen dat de afspraak iets later begint dan gepland.

Afspraak wijzigen of annuleren? Geen probleem!
Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. Dit kan via jouw vaste contactpersoon in ons serviceteam. Wordt de afspraak later geannuleerd of verschijnt de medewerker niet? Dan zijn we helaas genoodzaakt om een no-show-tarief in rekening te brengen.

Check de locaties van onze vestigingen in het vestigingsoverzicht en vraag of je medewerker zich goed voorbereidt voor het gesprek. Zo kunnen we snel schakelen en zorgen voor de juiste begeleiding!

De online portalen van ZekerArbo

Bij ZekerArbo hebben zowel werkgevers als medewerkers hun eigen beveiligde digitale omgeving, waar alle privacygevoelige informatie goed beschermd is volgens de AVG-richtlijnen.

Voor werkgevers: ZekerArbo Online
ZekerArbo Online is hét portaal voor het beheren en inzien van verzuim. Hiermee regel je als werkgever al je verzuimzaken eenvoudig, veilig én volledig digitaal. Bij de start van het contract ontvang je een geautomatiseerde e-mail om jouw account te activeren.

Voor medewerkers: Mijn ZekerArbo
Wanneer een medewerker een afspraak heeft met één van onze professionals, ontvangt hij/zij automatisch een uitnodiging voor ‘Mijn ZekerArbo’. Dit is de persoonlijke digitale omgeving waarin medewerkers alle geplande afspraken kunnen bekijken en advies en terugkoppeling van de professional kunnen inzien. Zo is alle informatie altijd binnen handbereik en weten jouw medewerkers precies waar ze aan toe zijn.

Wil je meer weten of heb je hulp nodig? Ons serviceteam staat voor je klaar!

Wet verbetering Poortwachter

De Wet Verbetering Poortwachter is er niet voor niets. Het doel? Zorgen dat jouw zieke medewerker zo snel en goed mogelijk weer aan het werk kan. En dat betekent dat jij als werkgever én de medewerker vanaf week 1 van de verzuimmelding actief aan de slag moeten.

Bij ZekerArbo ondersteunen we je bij elke stap die nodig is. Denk aan het begeleiden bij verzuim en re-integratie en het coachen van jou en je medewerker bij het maken van een effectief plan van aanpak. Onze experts zijn op de hoogte van alle regels en verplichtingen, zodat jij altijd in lijn bent met de wetgeving en je niets over het hoofd ziet.

Wat we precies voor je doen? Van advies over de juiste aanpak tot concrete hulp bij elke actie die vanuit de wet verplicht is. Bekijk het overzicht met acties die horen bij de Wet Verbetering Poortwachter om te zien wie wanneer in actie moet komen. Zo heb jij de regie in handen en kan je medewerker vlot en veilig terugkeren naar werk.

Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E)

Hoe staat het met de veiligheid in jouw werkomgeving? Om dat te onderzoeken is de RI&E een verplicht hulpmiddel. Hiermee breng je alle risico’s binnen je bedrijf of organisatie in kaart. Daarna ga je aan de slag met het verkleinen of weghalen van de risico’s. Met als doel: zo min mogelijk gezondheidsklachten, verzuim en ongevallen. Vraag hier een RI&E aan.

Facturering

Wanneer wij een verzuimmelding hebben ontvangen starten wij met de dienstverlening. Acties die niet in het abonnement zijn opgenomen factureren wij per maand achteraf. Op het tarievenoverzicht dat met het contract is meegestuurd, is terug te vinden om welke verrichtingen dit gaat.

Alle facturen worden in pdf-formaat per e-mail verstuurd.