Ga naar de inhoud

Je staat er niet alleen voor. Samen sterker aan het werk. Zeker.

Gaat het wel goed?

Samen met jouw werkgever werken aan jouw werkgeluk. Zonder gedoe.

Misschien zit je even niet zo lekker in je vel, loop je vast op je werk, of heb je behoefte aan een vertrouwelijk gesprek. Wat het ook is, als jouw werkgever gekozen heeft voor ZekerArbo, ben je bij ons aan het juiste adres. Wij zijn er om je te helpen, zelfs als diezelfde werkgever er nog even niks van hoeft te weten. Alles wat we doen, draait om jouw welzijn. Van praktische hulp tot een luisterend oor – wij staan voor je klaar.

Mijn ZekerArbo

Inloggen op Mijn ZekerArbo

Heeft jouw werkgever voor ZekerArbo gekozen, dan heet jouw persoonlijke online omgeving Mijn ZekerArbo. Met Mijn ZekerArbo heb jij alles in handen om je inzetbaarheid en herstel in goede banen te leiden.

  • Overzichtelijk en simpel
  • Handige info bij de hand
  • Nooit meer iets vergeten
  • Verzuim in beeld
  • Altijd en overal toegang
Vivaldi

De locaties van ZekerArbo

ZekerArbo maakt gebruik van de locaties van Zorg van de Zaak. Die zitten door het hele land. Via jouw online omgeving vind je op welke locatie je verwacht word. En met wie je de afspraak hebt. Er is altijd een locatie bij jou in de buurt. Wel zo makkelijk.

  • Altijd een locatie bij jou in de buurt
  • Gemakkelijke te vinden via je online portal
  • Altijd herkenbaar als Zorg van de Zaak locatie

Vragen die je Zeker nog kunt hebben.

Wat doet ZekerArbo?

ZekerArbo is de arbodienst van de organisatie waar jij werkt.
Samen met je werkgever zorgen we ervoor dat je duurzaam inzetbaar blijft voor je werk.
Mocht je toch ziek worden, dan helpen we je op weg naar duurzaam herstel, zonder gedoe.

Wat is de werkwijze van ZekerArbo?

Als je je ziek meldt hebben we een slim hulpmiddel dat we inzetten.  We werken met een De online-uitvraag.  Op dag drie van je ziekmelding ontvangen zowel jij als de werkgever een e-mail met één gesloten vraag en zes mogelijke antwoorden.

Het antwoordt helpt ons te bepalen welk vervolg we gaan inzetten. Dit kan een telefonisch contact zijn met de praktijk ondersteuner bedrijfsarts, of bedrijfsarts.

Waarom belt de praktijkondersteuner bedrijfsarts mij, ik heb toch al de vraag beantwoord?

Het kan zijn dat jij en je werkgever een ander antwoord hebben ingevuld. Om snel duidelijkheid te krijgen wat de reden is dat de antwoorden niet overeenkomen belt de praktijkondersteuner bedrijfsarts je. Het gesprek wat de praktijkondersteuner bedrijfsarts met je heeft, heet het triagegesprek.  Een simpele, snelle manier om meteen een goede inschatting te maken of het verzuim kot of lang gaat duren. Geen lange intake, maar kort en krachtig: wat is de situatie, wat is er nodig? Binnen 15 minuten hebben we de juiste informatie en weten we of er meer hulp nodig is.  We houden het lekker simpel, zodat er geen ruis ontstaat over wat er gebeurt.

Ik ben ziek, wat nu?

Als je ziek bent, moet je je direct ziek melden bij je werkgever. De regels voor ziekmelding staan in je arbeidscontract, cao of verzuimprotocol.

Moet ik de reden van ziekmelden vertellen aan mijn werkgever?

Je hoeft de werkgever niet te vertellen wat je klachten zijn. Je werkgever mag geen medische informatie van je vragen. Wel mag je werkgever vragen of je ziek bent door een bedrijfsongeval.

Mijn werkgever wil dat ik kom werken, wat nu?

Je werkgever bekijkt samen met je hoe je kunt terugkeren in je eigen werk. Dit heet re-integratie. Kun je niet terug? Dan gaat je werkgever op zoek naar ander passend werk binnen het bedrijf. Lukt dit ook niet? Dan moet je werkgever op zoek naar ander werk bij een ander bedrijf. Samen met je werkgever maak je schriftelijke afspraken over je re-integratie. Dit heet een plan van aanpak.

Wat is een Plan van Aanpak?

Je bent 8 weken ziek, dan moet er volgens de Wet verbetering poortwachter een Plan van Aanpak zijn gemaakt. Het Plan van Aanpak maak je samen met je werkgever. In het Plan van Aanpak worden afspraken gemaakt over wat je nog wel kan, het advies van de bedrijfsarts kan hierin meegenomen.

Ik heb geen Plan van Aanpak

Dit is echt iets tussen jouw en je werkgever. Vraag aan je werkgever wanneer jullie samen in gesprek gaan om een plan van aanpak op te maken.

Ik heb geen brief ontvangen voor mijn afspraak, wat nu?

Dat klopt, wij sturen geen brieven, je kan eenvoudig inloggen op Mijn ZekerArbo portaal, daar vindt je alle informatie over je uitnodiging, terugkoppeling van je gesprek en andere belangrijke informatie.

Hoe log ik in?

Als je wordt uitgenodigd voor een (spreekuur)afspraak bij Zorg van de Zaak ontvang je de eerste keer een uitnodigingsbrief. In deze brief staat een unieke persoonlijke koppelcode. Met deze code kun je een persoonlijk account aanmaken en inloggen op Mijn ZekerArbo

Ik heb geen inlogcode ontvangen wat nu?

Neem contact op met het klantteam. Zij kunnen samen met je meekijken wat je inlogcode is. Je maakt dan zelf je wachtwoord aan.

Wat is Mijn ZekerArbo?

Mijn ZekerArbo is de persoonlijke digitale omgeving waarin je als medewerker alle gegevens rondom je verzuim kunt terugvinden.

Waar vind ik mijn inlogcode?

Als je wordt uitgenodigd voor een (spreekuur)afspraak bij ZekerArbo ontvang je een uitnodigingsbrief. In deze brief staat een unieke persoonlijke koppelcode. Met deze code kun je een persoonlijk account aanmaken en inloggen op Mijn ZekerArbo .

Hoe kan ik inloggen?

Je kunt inloggen als je een account hebt aangemaakt. Dit moet je eenmalig doen. Daarna is je account bekend en kun je gebruikmaken van Mijn ZekerArbo. Inloggen doe je via Mijn ZekerArbo met je eigen gebruikersnaam, wachtwoord en tweestapsverificatiemethode.

Wat is een tweestapsvertificatie?

Bij tweestapsverificatie log je in met iets dat je weet (je gebruikersnaam en wachtwoord) en met iets dat je hebt (je telefoon, een code die naar je telefoon wordt gestuurd of naar je e-mailadres). Zo zijn je gegevens nog beter beschermd.

Een voorbeeld: Je logt bij een willekeurig portaal in met je gebruiksnaam en wachtwoord. Daarna krijg je een code op je telefoon. Deze code moet je invullen in het portaal. Daarna ben je daadwerkelijk ingelogd en heb je toegang tot je gegevens.

Hoe staat het met de privacy?

Via Mijn ZekerArebo hebben medewerkers toegang tot hun dossierinformatie. Dit is privacygevoelige informatie en bevat persoonsgegevens (zoals adresgegevens, afspraken, BSN, verzuimhistorie en niet-medische rapportages van de arbodienst). Het is dus belangrijk om deze gegevens goed te beschermen. Tweestapsverificatie is een veelgebruikte methode die zorgt voor een extra beschermingsniveau.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik bij het inlogscherm van Mijn ZekerArbo  op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Het volgende scherm wordt getoond: “Je vult je (privé) e-mail adres waarmee je bij ons bekend bent in. Klik vervolgens op ‘Nieuw wachtwoord’.” Daarna ontvang je een geautomatiseerd e-mailbericht. In dit bericht staat een link. Klik op deze link om zelf een nieuw wachtwoord in te voeren.

Let op: het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal 1 hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Ik wil iemand spreken, wie kan ik bellen

Om een medewerker van het klantteam te spreken, neem je contact op met je eigen klantteam. Op Mijn ZekerArbo kan je alle gegevens van het team terug vinden.

Ik kan de contactgegevens niet vinden, wat nu?

Geen probleem, klik hier om te zien wie je klantteam is.

Ik wil de bedrijfsarts of praktijkondersteuner bedrijfsarts spreken, kan dat?

Wil je de bedrijfsarts spreken of iets doorgeven? Bel dan met het klantteam. Zij kunnen misschien je vraag al beantwoorden, of je bericht doorgeven.

Actueel