Ga naar de inhoud

Mijn ZekerArbo: Alles wat je nodig hebt
overzichtelijk op één plek. Zeker.

Bij ZekerArbo werken we samen met jou en je werkgever aan jouw inzetbaarheid. Een belangrijk hulpmiddel hierbij is Mijn ZekerArbo – jouw persoonlijke, digitale omgeving. Hier vind je alles wat je nodig hebt om grip te houden op je verzuim, inzetbaarheid en re-integratie.

Wat biedt Mijn ZekerArbo?

  • Altijd overzicht: Inzicht in je afspraken (ook telefonische) met onze bedrijfsarts of andere professionals.
  • Handige informatie op één plek: Alles rondom je afspraak – uitnodigingsbrief, locatie en de naam van de professional – overzichtelijk verzameld.
  • Herinneringen: Ontvang een melding 2 tot 10 dagen voor je afspraak, zodat je niets vergeet.
  • Inzage in adviezen: Lees eenvoudig de terugkoppeling van onze bedrijfsarts of andere professionals.
  • Jouw online dossier: Adviezen van onze professionals worden automatisch verzameld in jouw persoonlijke dossier.
  • Verzuimoverzicht: Bekijk jouw (gedeeltelijke) verzuim van de afgelopen 12 maanden.
  • Goed beveiligd: Je gegevens zijn optimaal beschermd dankzij verplichte tweestapsverificatie.
  • Toegang waar en wanneer je wilt: 24/7 beschikbaar, ook via tablet of smartphone.

Met Mijn ZekerArbo heb je alle tools in handen om actief en met vertrouwen aan je herstel en inzetbaarheid te werken!

Medewerkers loggen in op Mijn ZekerArbo

Meer informatie

Staat het antwoord op je vraag niet op deze pagina? Of heb je behoefte aan een persoonlijke toelichting? Neem contact op met je klantteam.

Wat is Mijn ZekerArbo?

Mijn ZekerArbo is de persoonlijke digitale omgeving waarin je als medewerker alle gegevens rondom je verzuim kunt terugvinden.

Hoe krijg ik toegang tot Mijn ZekerArbo?

Als je wordt uitgenodigd voor een (spreekuur)afspraak bij ZekerArbo ontvang je een uitnodigingsbrief. In deze brief staat een unieke persoonlijke koppelcode. Met deze code kun je een persoonlijk account aanmaken en inloggen op Mijn ZekerArbo

Hoe kan ik inloggen?

Je kunt inloggen als je een account hebt aangemaakt. Dit moet je eenmalig doen. Daarna is je account bekend en kun je gebruikmaken van Mijn ZekerArbo. Inloggen doe je via Mijn ZekerArbo met je eigen gebruikersnaam, wachtwoord en tweestapsverificatiemethode.

Wat is tweestapsverificatie?

Bij tweestapsverificatie log je in met iets dat je weet (je gebruikersnaam en wachtwoord) en met iets dat je hebt (je telefoon, een code die naar je telefoon wordt gestuurd of naar je e-mailadres). Zo zijn je gegevens nog beter beschermd.

Een voorbeeld: Je logt bij een willekeurig portaal in met je gebruiksnaam en wachtwoord. Daarna krijg je een code op je telefoon. Deze code moet je invullen in het portaal. Daarna ben je daadwerkelijk ingelogd en heb je toegang tot je gegevens.

Waarom tweestapsverificatie bij het inloggen?

Via Mijn ZekerArbo hebben medewerkers toegang tot hun dossierinformatie. Dit is privacygevoelige informatie en bevat persoonsgegevens (zoals adresgegevens, afspraken, BSN, verzuimhistorie en niet-medische rapportages van de arbodienst). Het is dus belangrijk om deze gegevens goed te beschermen. Tweestapsverificatie is een veelgebruikte methode die zorgt voor een extra beschermingsniveau.

Hoe veilig is Mijn ZekerArbo?

Je privacy is in Mijn ZekerArbo volledig gewaarborgd. Je kunt alleen een account aanmaken met een eigen unieke koppelcode die je per post ontvangt. Als je een account hebt, kun je alleen na een tweestapsverificatie inloggen. Daarnaast worden er in Mijn ZekerArbo geen medische gegevens opgenomen.

ZekerArbo besteedt veel aandacht aan ‘secure programmeren’. Onze klanten- en medewerkersportalen worden enkele keren per jaar door een externe partij volledig technisch doorgelicht op mogelijke programmeerfouten die een risico’s kunnen opleveren. Deze fouten worden voorafgaande aan iedere release technisch verholpen. ZekerArbo is uniek in deze aanpak van secure programmeren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Klik bij het inlogscherm van Mijn ZekerArbo  op de link ‘Wachtwoord vergeten’. Het volgende scherm wordt getoond: “Je vult je (privé) e-mail adres waarmee je bij ons bekend bent in. Klik vervolgens op ‘Nieuw wachtwoord’.” Daarna ontvang je een geautomatiseerd e-mailbericht. In dit bericht staat een link. Klik op deze link om zelf een nieuw wachtwoord in te voeren.

Let op: het wachtwoord moet bestaan uit minimaal 8 karakters, waarvan minimaal 1 hoofdletter, een kleine letter en een cijfer.

Hoe kan ik mijn profielgegevens wijzigen?

Als je bent ingelogd, kan je jouw gegevens wijzigen via het instellingen icoon (radertje) rechtsboven in het menu -> ‘instellingen’.

Zijn mijn medische gegevens ook te raadplegen?

Er staan geen medische gegevens in Mijn ZekerArbo.

Wat als ik geen gebruik wil maken van Mijn Zorg van de Zaak?

Wij vragen je dringend om gebruik te maken van Mijn ZekerArbo om veilig en snel te kunnen communiceren. Over een uitnodiging voor een spreekuur of een advies naar aanleiding van een gesprek met de (praktijkondersteuner) bedrijfsarts.

We benadrukken dat digitale communicatie over het algemeen veiliger en sneller is dan briefpost.

Als je geen gebruik maakt van Mijn ZekerArbo kies je, na telefonisch contact met ons klantteam, voor communicatie per briefpost en aanvaard je de verantwoordelijkheid voor eventuele risico’s, zoals verlies, vertragingen, diefstal tijdens de verzending per post, evenals het bijhouden van een actueel en correct postadres bij ZekerArbo. Voor meer informatie over hoe ZekerArbo (beveiligde digitale) communicatie inzet om persoonsgegevens te beschermen, kun je terecht op onze Privacy statement.