Ga naar de inhoud

ZekerArbo Online: Jouw partner in verzuimbeheer
Geen gedoe

Met ZekerArbo Online regel je, als werkgever of leidinggevende, alles rondom verzuim eenvoudig en volledig digitaal. Of het nu gaat om het doorgeven van een verzuimmelding, een werkhervatting, of het instellen van een verzuimprotocol – alles is binnen handbereik.

Wat kun je met ZekerArbo Online?

  • Verzuim melden of werkhervatting doorgeven.*
  • Correspondentie bekijken.
  • Verzuimcijfers inzien.
  • Verzuimprotocol instellen.

*Heb je onze arbodienst gekoppeld aan je verzuimverzekering? Dan meld je dit via jouw verzekeraar.

Werkgevers loggen in op ZekerArbo Online

Meer informatie

Staat het antwoord op je vraag niet op deze pagina? Of heb je behoefte aan een verdere toelichting? Neem contact op met je klantteam of accountmanager.

Hoe krijg ik toegang tot ZekerArbo Online?

Als je een contract hebt afgesloten bij ZekerArbo, dan krijgt je organisatie toegang tot ZekerArbo Online.

Heb je nog geen account? Vraag dan een account aan bij de administrator binnen jouw organisatie.

Ben je zelf de administrator? Neem dan contact op met jouw klantteam voor ondersteuning.

Hoe kan ik inloggen?

Je logt in via ZekerArbo Online.

Let op: logt jouw organisatie in via SSO? Dan heeft je organisatie een eigen URL. Je logt dan in via X.zekerarbo.nl (X = jouw organisatie).

Hoe kan ik het verzuimprotocol activeren?

In ZekerArbo Online activeer je een verzuimprotocol dat het proces bij verzuim inzichtelijker en gemakkelijker maakt. Je krijgt dan een overzicht van alle acties en taken rondom de Wet Verbetering Poortwachter. Daarnaast ontvang je automatisch een herinnering als je een openstaande taak hebt.

  • Log in bij ZekerArbo Online.

  • Heb je nog geen verzuimprotocol ingesteld, dan staat onder “Taken” een taak klaar die je uitlegt wat te doen.

  • Later kun je het verzuimprotocol aanpassen onder “Instellingen” > “Verzuimprotocol”.

Hoe kan ik een verzuimmelding en/of herstelmelding doorgeven?

Het doorgeven van een verzuim of werkhervatting is eenvoudig.

  • Log in bij ZekerArbo Online.

  • Druk op “Verzuim melden” of “Werkhervatting melden” (hier kun je ook een gedeeltelijke werkhervatting doorvoeren).

  • Volg daarna de stappen op het scherm.

Let op: geeft een derde partij, zoals je verzekeraar of administratiekantoor verzuim en werkhervatting door aan ZekerArbo? Of gebruikt je organisatie een personeelsadministratiesysteem dat automatisch verzuim doorgeeft aan ZekerArbo Online? Dan hoef je daarvan zelf geen melding te doen in ZekerArbo Online. Meld in dat geval het verzuim of de werkhervatting via de derde partij of je personeelsadministratiesysteem. Wanneer wij de melding hebben ontvangen zie je dit vanzelf terug in ZekerArbo Online bij de betreffende werknemer (onder “Werknemers”).

Hoe kan ik een verzuimmelding en/of herstelmelding aanpassen?

  • Log in bij ZekerArbo Online.

  • Ga naar “Werknemers” en zoek de juiste werknemer op.

  • Wil je een nieuwe (gedeeltelijke) herstelmelding doorgeven? Druk dan op “Werkhervatting melden”.

  • Wil je een eerdere herstelmelding corrigeren? Druk dan op “Verzuimhistorie” en druk onder “Verzuimverloop” op de stap die je wil corrigeren. Druk vervolgens op “Corrigeer”.

 

Let op: geeft een derde partij, zoals je verzekeraar of administratiekantoor verzuim en werkhervatting door aan ZekerArbo? Of gebruikt je organisatie een personeelsadministratiesysteem dat automatisch verzuim doorgeeft aan ZekerArbo Online? Dan hoef je daarvan zelf geen melding te doen in ZekerArbo Online. Meld in dat geval het verzuim of de werkhervatting via de derde partij of je personeelsadministratiesysteem. Wanneer wij de melding hebben ontvangen zie je dit vanzelf terug in ZekerArbo Online bij de betreffende werknemer (onder “Werknemers”).

Waar vind ik het plan van aanpak?

Het plan van aanpak kun je samen met de medewerker invullen.

De meest actuele formulieren vind je op de website van het UWV.

Zorg dat je dit document opslaat in je dossier en geef je medewerker een kopie van het ondertekende formulier. Onder ‘Verzuim reintegratiedossier’ kun je het plan van aanpak vervolgens bij de juiste medewerker in het portaal opslaan.

In het geval dat je medewerker langer dan 8 weken verzuimt, komt het invullen van dit plan automatisch als taak naar boven bij ‘Taken’.

Waar vind ik de terugkoppelingen van het spreekuur met de medewerker?

  • Log in bij ZekerArbo Online.

  • Ga naar “Werknemers” en zoek de juiste werknemer op.

  • Je vindt de terugkoppeling en andere documenten onder “Correspondentie”.

  • Zie je niet direct het juiste document, dan kun je ook door naar “Alle correspondentie”.

Hoe pas ik mijn meldingen aan?

  • Log in bij ZekerArbo Online.

  • Ga naar je profiel door rechtsboven te drukken op je naam of e-mailadres.

  • Onder “Meldingen” kies je welke meldingen je wel en niet wil ontvangen.

 

Belangrijk: sommige meldingen kun je momenteel enkel ontvangen via het “dagrapport”. Zet daarom het dagrapport niet uit als je geen belangrijke meldingen wil missen.