ZekerArbo en a.s.r.: een interview met Cilia Kamphuis-Sandstra

ZekerArbo en a.s.r.: een kans om de MKB’er samen nóg beter te bedienen
Het partnership tussen a.s.r. en Zorg van de Zaak heeft al een stevig fundament. Teammanager Casemanagement Cilia Kamphuis-Sandstra van a.s.r. verwacht dat die basis door het ontstaan van ZekerArbo nog sterker wordt.
Wat verwacht je dat het ontstaan van ZekerArbo betekent voor de samenwerking met a.s.r.?
“Allereerst zou ik willen zeggen dat de samenwerking al heel prettig verloopt. We hebben meerdere samenwerkingsmiddagen gehad en altijd komen we daarbij nader tot elkaar. Er is namelijk altijd ruimte voor gesprek. We hebben het dan over de rolverdeling, gezamenlijke aanpak en de bereidwilligheid om dingen op te pak- ken. Ik verwacht dat de samenwerking met ZekerArbo gewoon op diezelfde fijne manier doorgaat. Misschien wordt die door de overstap zelfs efficiënter door de focus op kortere lijnen en een directere aanpak voor het MKB.”
Welke kansen zie je door het aanbieden van dit nieuwe label?
“Ik zie vooral kansen in een nog gerichtere aanpak voor specifieke branches binnen het MKB. Dat zou ons in staat stellen om sneller te reageren op trends en verzuimpatronen, bijvoorbeeld door branche-specifieke ondersteuning te bieden.”
Sluit de nieuwe focus die gepaard gaat met het ontstaan van ZekerArbo ook beter aan op het product zoals jullie dat aanbieden aan de MKB’er?
“Jazeker, ZekerArbo sluit perfect aan bij onze MKB-verzekeringen. Die gerichte focus op het MKB past goed bij hoe wij deze doelgroep willen bedienen en aanspreken. We willen ondernemers juist eenvoud en toegankelijkheid bieden, en dat is precies de gedachte die ook bij ZekerArbo heerst.”

Ik ben super blij met wat we al samen hebben bereikt.
Zijn er verbeterpunten die jullie gezamenlijk kunnen bieden voor jullie klant?
“Ja, wat ik als verbeterpunt zie, is het gebruik van verschillende systemen binnen zowel a.s.r. als ZekerArbo. Het zou voor de klant veel efficiënter zijn als er één centraal systeem is, zodat zij maar met één ingang te maken hebben. Dat maakt het proces eenvoudiger en overzichtelijker voor hen. Daar hebben we het in het verleden al over gehad, maar wellicht dat we dit verbeterpunt ook echt samen kunnen realiseren.”
Heb je nog wensen die je zou willen uitspreken naar de mensen van ZekerArbo?
“Zoals ik al zei: de samenwerking is al heel fijn, dus wat dat betreft hoop ik gewoon dat we op dezelfde lijn doorgaan. Ik ben super blij met wat we al samen bereikt hebben, maar met ZekerArbo kunnen we de dienstverlening voor onze klanten nog beter maken en de klantbeleving verder optimaliseren.”
Kennismaken?
Dat kan. Zeker.
Heb je nog vragen of wil je persoonlijk advies van een van onze specialisten? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op en we maken samen een afspraak.
